Hyundai zastaví výrobu v Nošovicích. Zaměstnanci zůstanou doma na překážkách.

Automobilka Hyundai v Nošovicích na Frýdecko-Místecku oznámila, že přeruší výrobu svých vozů kvůli nízké poptávce.

Hyundai zastaví výrobu v Nošovicích kvůli poklesu poptávky

Automobilka Hyundai oznámila, že v jejím závodě v Nošovicích na Frýdecko-Místecku dojde k dalšímu přerušení výroby. Výrobní linky se zastaví v pondělí 10. listopadu, a zaměstnanci budou muset zůstat doma na překážkách. Tento krok je reakcí na trvalé výpadky v poptávce, které automobilka zažívá po většinu letošního roku.

Historie přerušení výroby

V letošním roce již došlo k několika obdobným situacím, kdy byla výroba v nošovickém závodě zcela zastavena. Podle vyjádření zástupců společnosti je důvodem především reakce na aktuální situaci na trhu a poptávku po automobilech. V září byla výroba zastavena na pět dní a další tři směny byly rovněž ovlivněny. Předtím automobilka zaznamenala dva dny bez výroby v lednu a další dva v únoru.

V době, kdy se výroba neuskutečňuje, budou zaměstnanci doma na překážkách. Odboráři uvedli, že nadřízení zaměstnanci určí, kteří pracovníci budou i nadále chodit do práce. Ostatní pak dostanou 70 % svého průměrného výdělku, jak je uvedeno v aktuální kolektivní smlouvě.

Výroba a zaměstnanost

V loňském roce vyrobil závod v Nošovicích celkem 330 890 vozů, což představuje pokles o 9 610 vozů ve srovnání s rokem 2023. Tento pokles činí 2,8 procenta. Plán výroby pro letošní rok je přibližně 295 000 vozů. Továrna v Nošovicích je jediným výrobním závodem Hyundai v Evropské unii a zaměstnává přibližně 3 100 pracovníků. Dalších zhruba 8 700 lidí pracuje pro přímé dodavatele automobilky.

Finanční dopady a cla

Jihokorejská automobilka Hyundai Motor zaznamenala v třetím čtvrtletí letošního roku pokles provozního zisku o 29 procent na 2,5 bilionu wonů, což odpovídá přibližně 37 miliardám korun. Tento pokles byl negativně ovlivněn americkými clny. Spojené státy představují největší trh pro tuto automobilku, přičemž se na jejích celkových tržbách podílí přibližně 40 procent.

Od dubna čelila Hyundai 25procentnímu clu na dovoz do USA. Na konci října se však prezident USA a jihokorejský prezident dohodli na snížení tohoto cla na 15 procent. Automobilka uvedla, že ve třetím čtvrtletí ji americká cla stála 1,8 bilionu wonů, zatímco ve druhém čtvrtletí to bylo 828 miliard wonů.

Vzhledem k těmto okolnostem se Hyundai snaží přizpůsobit aktuální situaci na trhu a reagovat na výzvy, které přináší dynamické prostředí automobilového průmyslu.

„`

Přejít nahoru